Att tro på att allt har en mening

Lite tankeverksamhet från en koffeinpåverkad hjärna.
Ibland tror jag, att allt sker av en anledning. Även alla de där sakerna som känns så hemskt fruktansvärt onödiga, jobbiga och helt outhärdliga. Jag tror faktiskt att det leder till något bra om man bara ger det tid, en jäkla massa tid behövs det ibland, men bara man inte ger upp väntandet, så tror jag att det leder till något bra. Visst känns det väldigt avlägset att tro att ett dödsfall av en nära person kan leda till något bra.. Men på något konstigt, komplicerat och knäppt sätt så tror jag det i alla fall. Att allt leder till något bra.
Och det mina vänner, det är en väldigt bra tanke att tänka på när man undrar varför varför varför behövde just det där hända just mig just nu?! Då kan man tänka att, Kanske leder det här till något bättre, om jag väntar och ser vart tiden för mig. Om jag står ut med sorgen, ensamheten och ångesten, ja då kanske det blir bättre sen!
Så tänker jag ibland, när jag får för mig att det bara är dåliga saker som händer i livet och i världen. När jag får för mig att det är rätt onödigt att vänta ut ångest/ensamhet/tid, för man vet ju ändå aldrig om det blir bra, när det blir bra... Jag gillar den tanken helt enkelt:
Även de mest svåraste och hemskaste sakerna kan leda till något så otroligt fint och bra!

Kommentarer
Postat av: Jane

Jag ÄLSKAR att du uppdaterar igen<3

2011-03-10 @ 21:47:10
URL: http://bombshellbitch.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0