Tyst telefon

Du ringer inte jag ringer inte

har glömt bort vems tur det var

men inte var det min i alla fall

du ger mig avgrunder

även när du håller dig på avstånd

 

jag passar aldrig riktigt

antar att det inte

är mig du vill ha trots allt

men du ger ju inte upp

strör så många löften kring dig

att jag blir alldeles matt

strör avgrunder runt mig och

hål i magen har jag

men inte av hunger

kanske mest i brist på kärlek

och omtanke

men inte kan jag väl säga så

för jag får ju mer än jag begär

mer än jag frågar efter

men det är väl inte alltid något bra

antar jag i tystnaden efter dig

 

du ställde alltid upp för mig och nu

är det du som ställer till det för mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0