Mitt i natten dans och barfotafötter

Aldrig tidigare har jag startat min födelsedag med att dansa mig svettig hela natten lång till hög dunkande musik med några av de finaste vännerna jag har, bli bjuden på goda drinkar  och att spana in fina pojkar med lugg i ögonen och rutig skjorta. Inte heller har jag sprungit barfota hem klockan halv tre på natten, och inte frysa det minstaste minsta. Trots rosafluffig tyllkjol med vinfläckar på och ömma dansfötter, så känner jag mig lycklig. Det är inte så många gånger ens födelsedag startar på ett sådant ovanligt fint vis, men just den här dagen startade så. Nu är jag alltså 20 och inte ett dugg smartare, klokare eller mognare, för jag tycker fortfarande att rosa är den finaste färgen som finns. Och jag gillar fortfarande att dansa i min egna värld trots att hela utestället är fullt av människor, tycker om känslan av att bara dansadansadansa! Tycker fortfarande att något av det finaste som finns är att mitt i natten sitta mitt på en gata och vifta med tårna, känna sig lite lagom berusad, men mest berusad av hur fint livet kan vara ibland.

 

Hej Födelsedag!


Kommentarer
Postat av: Bonnilie

Grattiis!

2011-07-20 @ 13:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0