Jag har det fint

Lov är underbart att ha. Jag har hunnit med så mycket fint att jag har fyllt på mitt Må-Bra-Konto med massvis av lycka och skratt och fina människor. Jag har verkligen fått en andningspaus den här tiden.
*Jag har träffat tre vänner som jag saknat och inte sett på alldeles för länge. Vi har kramats, druckit vin och glögg, sett på film, pratat, skrattat, dansat, myst, sovit bredvid varandra och druckit kaffe. Allt har känts precis sådär vardagligt underbart som jag älskar att ha det!
*Jag har firat jul med världens finaste familj. Grillat lussebullar och gått härliga promenader. Ätit precis lagom med godis och julmat och egengjorda köttbullar. Smygbjudit katten min på laxrester och luktat på granen.
*Jag har rest till Oslo med en vän och firat in det nya året med att se på fyrverkerier och dricka bubbel. Dansat mig svettig på ett dansgolv fullt med härliga människor och kramar en av de bästa vännerna som finns. Vaknat upp i en iskall lägenhet och slötittat på tv en hel dag.
*Jag har myst runt i mitt hemmahus och gjort inget vettigt alls, och jag tycker om det så himla mycket. Att vakna och sätta på kaffemaskinen och dricka latte till frukost, att läsa tidningen som är rätt kass men som känns roligt att läsa ändå, för det känns som förr i tiden.
*Jag har skrivit brev, pysslat och lyssnat på samma skiva om och om igen. Melissa Horns texter sätter sig i mitt hjärta och de får gärna stanna kvar där. för hon skriver så genialiskt om allt det där vardagliga som är så vackert.
*Jag har hunnit med att inte göra någonting alls, få frukost på sängen trots att jag är 20, lekt med tågbanor två timmar i sträck och tyckt om att vara barn för ett tag och bygga duplo med två galna ungar.
Livet mitt är fint helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: jolina.

Åh, du gör mig så glad!

2012-01-08 @ 19:28:13
URL: http://heltologiskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0