Vilken tur att det är mitt jobb!

*Jag tycker om att stå i köket om morgnarna och koka havregrynsgröt till tre små pojkar samtidigt som jag fixar matboxar till de två äldsta.

*Tycker om att W alltid vinkar till mig när han och mamman går förbi för att komma till badrummet.

*Jag tycker också om att få en godmorgonkram av S, och mata honom samtidigt som jag äter mina morgonmackor.

*Jag tycker om att barn är så fundersamma och smarta och frågvisa, tycker om att A alltid ställer så oväntade men analyserande frågor till mig, trots att han nyss fyllde sex år.

*Jag tycker om att varje morgon gå runt på Oslos gator med en sovandes S i vagnen. Det gör inget om det regnar, det är mysigt det med.

*Tycker om att se hur barnen utvecklas och lär sig nya saker. Tycker om att hjälpa dem lära sig. W kan nästan vika små handdukar själv nu, jag har visat och visat och visat hur man ska göra, och snart kan han det helt själv.

*Jag tycker om att vara omgiven av barn.





Kommentarer
Postat av: Jolina.

Åh vad fint! Det här gjorde mig glad :)

2012-08-22 @ 21:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0