Frukost, Promenad och Bröd

Jahapp, det som krävs för att få mig upp ur sängen innan klockan elva är tydligen att sova på madrass i en liten lägenhet där det inte finns något som heter "Vara ifred" eller "lugn och ro". Ganska bra faktiskt. för nu är klockan snart tolv och jag har hunnit med så mycket, samtidigt som jag slappat väääldigt länge vid frukostbordet.

En lång promenad är avklarad, och jag gick både vilse och hittade rätt! Pluspoäng till mitt lokalsinne! Befann mig ute på åkrar täckta av solgnistrande snö (inte helt fel, med andra ord!). Nu sitter jag och väntar på att brödet ska bli klart i ugnen. Jag är ju som sagt "Piga" här, så det ingår att baka bröd när det önskas. Vilket inte är mig emot, för att baka tackar jag aldrig nej till!


Åh, jag är bra på att skriva om saker som egentligen är helt oviktiga och ointressanta, men ändå. Någonstans måste man ju få skriva av sig. Och vart ska man annars göra av allt man skriver? Jag menar, de flesta av mina texter är varken dikter, noveller eller nått annat. det är mest bara ord. tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0