Att fördriva tid och känna sig korkad

Jaa, vad gör man egentligen när man är i en främmande stad och de två man bor hos sitter och pluggar som tusan från morgon till kväll? Det kan man undra om man inte känner mig, men gör man det så vet man ju! jag dricker så mycket kaffe att jag blir helt hyperaktiv, sen bakar jag massor av semelbullar, planerar kvällsmat (kycklingpaj), sover några timmar till ljudet av knappande på datorer, lyssnar på musik och går en promenad eller två. Jag har det med andra ord väldigt slappt och skönt!

Fast det är klart, man känner sig rätt korkad när man sitter på toa och stirrar på ett formelpapper som är uppsatt där. Så komplicerade formler att jag bara sitter och gapar med munnen och undrar "Hur tusan kan Någon ens förstå vad det där betyder?!" Uppenbarligen kan en syster som pluggar Teknisk Fysik förstå det... Hum.. Tveksamt att jag någonsin kommer att förstå sådantdär. Å andra sidan, så kanske jag lär mig andra saker istället (förhoppningsvis!). Det är i och för sig ganska tveksamt det med, alltså, att jag kommer lära mig något som är värt att kunna.. Jag menar, hur nyttigt och bra är det att kunna alla Winnerbäcks låtar utantill? Eller att ha förmågan att sova över tolv timmar per dygn? Eller kanske att dricka kopiösa mängder kaffe?? Ja, som sagt, kanske inte världens mest användbara kunskaper och förmågor. Fast det är faktiskt rätt fint att kunna sånt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0