Någon som kan känna lukten av gräs.

 

 

Jag vet inte så mycket som såntdär,

säger du och drar upp ett grässtrå från marken,

Men jag lyssnar gärna om du vill prata om det.

Jag kan mest bara inte få mina världar att gå ihop just nu,

det är för många kontraster i mig och jag säger att,

Gräs luktar nostalgi och sorg.

Du undrar varför och någon gång ska jag förklara för dig att nostalgin sitter i maj 2008 och att sorgen sitter i kraftlösheten jag kände då. Brukade vila mina trasseltankar på marken utanför huset och lukten av gräs har satt sig i mitt blodomlopp. Idag orkar jag minnas men imorgon vill jag helst vara någon ny.





 



Kommentarer
Postat av: jolina.

Du skriver alltid så poetiskt vackert vännen, jag bara ryser.

2011-07-14 @ 12:22:16
Postat av: Jane l COCONUT

Du

Är

Bäst



Och det går inte att beskriva hur fint det är!

2011-07-17 @ 18:34:41
URL: http://coconutwonder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0