Det är April och våren är här

.
.
.
Det är fint väder mest hela tiden och jag är glad över att få träffa mina vänner igen. Glad för att huset är pyntat med fina färger, rosa, gult och grönt. Glad för att jag tycker det är väldigt fint med ballonger som flyger upp och bort över en klarblå himmel. Jag är också glad för att det finns så mycket passande musik till alla vårkänslor. Jag är glad och förväntansfull inför framtiden och jag ser så väldigt mycket fram emot fyra dagar i Juni då det blir en liten tur till London. Jag är glad över att än igen ha vänner som jag kan överraska och jag är glad över att ha fått krama om en saknad vän. Jag är glad över att det snart är påsk, blir glad av att pyssla fina påsksaker och köpa färgglatt godis. Jag blir glad av att skriva brev i vårfärger och sedan gå ut i tunnjacka och posta breven. Jag är glad över att få sitta på verandan, dricka kaffe och titta på en katt som klättrar i träd och har vårfnatt. Jag är glad för om exakt en vecka så kommer min syster hem. Om ytterligare en vecka får jag träffa morbror, kusiner och farmor.
.
.
.
Men det som jag är mest glad över, det är trots allt glädjen av att vara glad.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0