Äntligen är det hittat!

Mitt USB-minne med alla mina texter som varit borta är nu hittat. Jag är överlycklig och läser igenom de första trettio sidorna på det som ska bli min bok någon gång i livet! Känns fint. Fint att det är hittat och att allt fanns kvar på det! Här kommer ett litet stycka som jag hittade :)

Svart lugg framför tysta ögon. Gröna converse som snabbt tar sig fram över asfalten. Tusen händelser och förväntningar ryms i hans tankar idag och han öppnar den tunga dörren med båda händerna. Jag borde träna mer, tänker han nu som alla andra gånger han kämpat med att öppna den förbannat tunga dörren in till E-huset.  Men han glömmer snabbt bort sina löften om mer träning. Med ett litet leende på läpparna tar han några lätta steg upp för trappan, svänger höger och fortsätter bort till skåpen i slutet av korridoren. Han stannar, tittar sig frustrerat omkring och byter ut leendet mot en ljudlig suck. Hon är alltid sen, han får alltid vänta. Sådär har det varit ända sedan första dagen efter sportlovet i ettan, dagen då hon plötsligt stod leendes framför hans skåp. Dagen då hon förändrade hans liv. Han minns den dagen så tydligt, trotts att det var mer än två år sedan nu.

:) För övrigt så Har jag inte haft nått vettigt att skriva om senaste tiden. kan bero på att jag knappt varit inne på datorn, eller så beror det på att en fin kompis flyttat så hon bor tio minuters cykelväg från mig. Det blir väldigt mycket, film, kaffe och bakning med henne :) Men det är fint. Fint att inte ha ett så stort behov av datorn, fint att istället leva i den riktiga världen.


Kommentarer
Postat av: Paula

Så härligt att höra, ha det toppen och kram Paula

2010-11-01 @ 23:03:41
Postat av: ffrippe

Jag hoppas den kommer heta Glasbubblan!

<3

2011-01-21 @ 10:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0