Mintgröna flagor

Och jag försöker vara självdestruktiv
utan att göra någon skada

Men själva meningen bakom destruktivitet
är ju att skada. Ta sönder något

Jag river sönder huden med nedbitna naglar
även om det inte gör så ont,
så känns det i alla fall, känns lite
som en flykt från allt det där
som inte går att definiera.

Allt det där som sitter och skaver men som inte riktigt går att ta på.

När nagelbanden också är nedbitna
går jag över till att bita bort nagellacket.
Så runt mig ligger det
alltid
små flagor av färg.

För tillfället mintgrönt.


Kommentarer
Postat av: Jane

Jag vet faktiskt om två saker. Att detta var så fint så jag behövde läsa det igen, och att du kommer överleva livet. Även fast det är fysiskt omöjligt, så tror jag att du vet vad jag menar. <3

2010-07-22 @ 22:51:27
URL: http://thediarybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0