Frågan är hur

Jag vet att jag inte behöver skriva något till dig. Säga något till dig. Jag behöver inte. Men jag vill. Har så mycket i mig som du borde få höra, som jag vill att du ska höra. Men jag har ingen aning om hur jag ska få det ur mig. Vill att du ska förstå och jag vill att jag ska förstå. Vill bara att någon ska förstå det som jag aldrig får ur mig. Men det sitter liksom fast och hur mycket jag än vill berätta för dig, så sitter jag tyst. Skriver inte. Kan inte. Men vill vill vill.

Frågan är hur?


Kommentarer
Postat av: Nils

Hej Annika.



svaret på frågan är för mycket, men ändå inget alls.

att ha något som sitter fast så mycket som ditt gör, så måste du ha en lika stark kraft att få ut det med, ångest och vilja är ofta farligt jämnstarka, vilket gör att det är svårt att bara enbart med vilja få ur sig saker.

men gå ut, på en tom (och trafiklös) gata, och skrick med all din kraft, sparka och slå på en försvarslös snöhög och gasta som en strypt hund. det viktiga är att skacka fram det du vill ha sagt. iböand är det där med att bara säga en enda sak rakt ut, inte så enkelt som alla vill tro.



2011-02-24 @ 14:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0