Dagis citat

Jag lärde Ida 5år att knyta vänskapsband idag. Det blev lite fel och lite snett, men väldigt fint ändå. Såklart liksom ;) Hon berättade att:

"Jag ska göra ett till Hugo, för han är söt och knasig och sånna killar gillar jag för jag är också söt och busig faktiskt!"

Valerina 5år, Maja 6år och jag bakade brödbullar. När de skulle hälla i sakerna så råkar de såklart få mer på sig själva än i bunken..

"Honung tycker jag är kladdigt!"

"Det var min mening. Jag ville hälla utanför..."

Senare ska vi äta mellanmål (brödet som vi bakade tidigare) och nästan inga av barnen tycker om brödet, för det är läskiga saker i det (solrosfrön och linfrön) så jag frågar Valerina:

Var det gott?
Jaa! Jag gillar det jättemycket!
(två minuter senare...)
Jag vill inte ha mer...
Var det inte gott?
Nää, jag gillar det inte!'

Det är ju bra att man vet vad man tycker, och inte ändrar sig eller så xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0