Bättre än såhär?!

En timmes pyssel på dagis med härliga fantasifulla ungar, en slapp lektion i skolan med film om massa djur, promenad hem i solen och bakning med nytt recept, snart lunch emd mamma och sedan buss till Falköping och Jane, hem på Lördag och då är huset fullt av härliga mostrar...

Jag bara undrar, Kan livet bli bättre än såhär?

Det känns som att jag ser på saker ur ett annat perspektiv nu för tiden. Jag har på något mystiskt sätt insett att det är rätt okej att leva, till och med roligt ibland. Och det är så skönt att kunna räkna dåliga dagar istället för bra, för nu är det färre dåliga dagar än bra. Nu är de flesta dagarna mestadels bra. Och även om det kommer små depp då och då, så är det helt okej, för jag vet att jag kommer ur dem förr eller senare.

Jag har planer nu, framtidsplaner. Helger med fina kompisar och sedan sista veckorna i skolan med klassen, efter det är det äntligen studenten. Och efter det är det äntligen sommarlov med slappa dagar och roliga resor, kompisar!!  Ja, jag har helt enkelt börjat våga hoppas och planera för månaderna som kommer. Jag vill planera, och jag vill göra saker. Nu kan jag göra flera saker under en dag utan att somna av total utmattning. Jag orkar mer nu, vill mer nu. Och det är skönt. Så obeskrivligt skönt!



Idag är jag på ett underbart bra humör. Jag känner mig stark och glad. Jag längtar efter att få sätta mig på bussen till Falköping. Och det känns bara yttepyttelite jobbigt att åka buss själv, men mest känns det spännande. För jag vet att jag kommer att klara av det. Varför skulle jag inte?  Jag är stark och jag klarar att åka buss själv, utan ångest! Det ni ;)

Kommentarer
Postat av: Jane

Du är bäst! Jag kan inte kommentera nog hur jag ler och känner mig så toppen av lycka när jag läser detta! Du är underbart bäst <3

2010-04-18 @ 07:53:08
URL: http://thediarybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0