Att lära sig tända och släcka en grill

Igår gjorde jag ganska många saker som jag aldrig tidigare gjort. Det tycker jag är fint. Alltså, att göra saker för första gången, saker som inte är planerade utan som bara blir. Fast planerade saker är också väldigt fint. Tror att man ska ha en lagom mix av det!
Jag och Ida packade picknickkorgen och cyklade iväg för att grilla lite vid Majbrasan. När vi var framme insåg vi att det var Väldigt Blåsigt på stranden. Vad gör vi nu? Tänkte vi... Såklart letande vi upp första bästa ställe med lä och satte oss där. Det blev på en åker några meter från vägen.. hum.. Där kom nu den första nya händelsen i mitt liv, att bli totalt utstirrad av Varenda person som gick förbi! Herregud så de stirrade och pekade och skrattade. Och herregud vad vi två skrattade! Perfekt ställe att ha picknick på om man känner för att skratta mycket!
Andra utmaningen blev helt klart att tända grillen och inte bränna upp hela åkern. Det kanske låter enkelt, men med tanke på att vi aldrig grillat själva så var vi ganska nervösa.
Det löste vi lätt med att planera fram en Om-Det-Börjar-Brinna-Plan!
Nummer ett var: Släng sand och jord på elden.
Nummer två: Häll saft på.
Nummer tre: Lägg på filt och stampa och kväv elden.
Nummer fyra: Ring 112 och spring för livet.
Helt klart en mycket bra plan. Tur att vi slapp sätta den i verket!
Jag grillade hamburgare och förvånade med att få dem lagom fint grillade!
Det blev riktigt goda burgare och några marsmallow´s till mat, inte helt fel att fira in Maj på det viset!
Efter maten hade vi två projekt kvar.
Nummer ett: Släcka grillen. Och Nummer två: Titta på brasan.
Det första gick riktigt bra, det andra gick inte alls. Vi hittade aldrig någon tänd eld att titta på.. så vi fick helt enkelt cykla hem igen, med en genomdränkt engångsgrill på pakethållaren och många snytpauser.
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0