Sånt som jag tycker om just idag:

sol som lyser in genom smutsiga fönsterrutor. pulverkaffe som smakar så himmelskt gott när man precis har vaknat. vänner som skickar sms lite spontant och undrar "Hur mår du?". rosamålade naglar som knappar på tangenterna på datorn. en nyköpt klänning som man förälskar sig i om och om igen. att vakna upp till någon som sjunger när han diskar. att cykla genom vattenpölar och inte bry sig om att skorna blir helt blöta. att åka tåg med förväntan och veta att snart träffar jag någon jag längtat efter. att längta i allmänhet, och veta att man snart träffas igen. att få små små bekräftelser på att man är omtyckt, ett litet brev, ett sms eller bara en kopp varmt kaffe. att gå runt i pyjamasbyxor ända tills lunch, och sen ta på sig jeans enbart för att gå ut i solen någon timme, sedan komma in och dra på sig pyjamasbyxorna igen. sol som lyser på växter, så att bladen får den där speciella gröna vackra färgen. att dra med fingrarna genom sitt nyklippta hår. att koka en andra kopp kaffe, bara för att det är gott. vänner som är glada över att prata med just mig. snö som smälter och droppar från hustaken och påminner om att snart är det barmark och varm asfalt vart man än går. att ha en hel dag framför sig, där man kan göra precis vad man vill, när man vill, om man vill. att känna sig glad och harmonisk och att vara på besök hos världens finaste syster.
och just precis i denna stund, så tycker jag att hembakad pizza till lunch är finast!

Kommentarer
Postat av: jolina.





jag blir varm i hjärtat av det här. Jag tycker om dig!

2011-03-10 @ 17:52:45
URL: http://heltologiskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0