Slut på samtalen

Hejhopp!

När man har gått hos olika psykologer fram och tillbaka sedan man var nio, Vad gör man då när man får reda på att ens nuvarande psykolog ska sluta jobba i Maj? Gräver man ner sig och tänker "Nej jag klarar det aldrig!" eller tänker man att "Kanske är det bra för mig att sluta prata om livet och istället börja leva det!"

Jag tror att jag väljer sista alternativet. Jag hinner nog ändra mig fram och tillbaka under de månaderna som jag har kvar hos henne, och jag ska trots allt inte bli lämnad heelt ensam bara sådär. Jag kommer (förhoppningsvis) få en kontaktperson istället!

Kanske är det faktiskt bra det här. Jag måste ju lära mig att må dåligt när jag mår bra. Hur man nu gör det (?)... För när man mår bra mesta delen av tiden, och ibland mår dåligt, då gäller det att veta vad som är tillåtet att göra i sin deppighet. Jag vet ju nu att det är okej att gömma sig under täcket, bara man inte planerar sin egen död. och det är okej att äta lite mindre en dag, men det är inte okej att sluta äta helt. det är okej att stanna hemma från skolan en dag om man behöver det, men då ska man inte göra negativa saker den dagen! jag vet en hel del, men det finns så mycket som jag tvekar på. bäst att använda den sista tiden nu i vår till att fundera ut hur man gör när man mår dåligt när man mår bra!

Jag ska klara det här!


Kommentarer
Postat av: Jane

Du klarar allt! Vet du, snart ska jag äta, sen ska jag lägga mig i ett bad och bara myyysa <3 och tänka på brevet som jag ska öppna när jag lägger mig för att värma mig under täcket <3

2010-03-10 @ 19:27:47
URL: http://thediarybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0