Puss av tomten?

Efter en stor kopp kaffe är jag redo för alla dagisbarn och deras livliga fantasi.

Förra tisdagen tillexempel så ägnade jag och tre barn två timmar åt att leta efter ett ”palats” som skulle finnas gömt någonstans i stora lekrummet… Behöver jag säga att vi aldrig hittade något palats, trots att vi hade massor av ”Biljetter” till ingången (som var dold)…hum

Vart får dom allt ifrån egentligen?! Det är roligt bara att sitta bredvid och lyssna när dom pratar med varandra.

Förra tisdagen var det två barn som satt och spelade spel varpå den ena sa till den andra ”Om du inte slår tärningen snart så kommer jultomten och ger dig en puss! ” Då fick det andra barnet hur stora ögon som helst och skyndade sig att slå tärningen på en gång.. Jag förstår honom, vem vill liksom ha en skäggig puss av tomten!? ^^


Kommentarer
Postat av: Jane

Tja, man kan ju säga att man blivit skrämd av alla de där låttexterna som man måste sjunga tills halsen blör!



(psst! Jag har upplagt bilder på mitt ristest på anddra bloggen :D)

2010-03-23 @ 21:05:51
URL: http://theplasticfantastic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0