det är bara mars


Jag sitter och tittar ut genom fönstret, ser fåglar, sol och snö som smälter. Underbart helt enkelt. Det finns så många bra saker inplanerade för mig i vår och sommar. Så mycket att se fram emot, så mycket att kämpa för och så mycket att leva för. Det gillar jag! Jag tycker om att ha många fina dagar framför mig. Jag vill nu för tiden. Det är nog kanske den största skillnanden. Jag Vill!

Vill ha studiedagar där jag gör roliga saker med kompisar istället för att bara sova. jag vill ha helger i göteborg med Everth, Jonas och  jag vill ha fotodagar med Tilly, jag vill ha resor till fina människor och fina städer. jag vill ha sommarplaneringsdagar och jag vill ha skinjacka i solsken. jag vill ha solglasögon, raster på skolgårdens varma asfalt i sol, första blommorna, påsklov, träffa vänner, skriva brev, hoppa studsmatta med syskonen, jag vill allt det där, och mest av allt vill jag nog klara av att ta studenten! Jag vet att jag inte kommer att göra det med en full gymnasiekompetens, inte ens med en halv.

jag kommer förhoppningsvis att jobba klart med de kurser jag håller på med nu, så att jag går ut med 1300 poäng. Inte så illa med tanke på hur lite jag har gått i skolan och hur dåligt jag har mått. men hey, jag känner mig rätt nöjd i alla fall. det känns helt okej att gå ut med så lite poäng, för jag har lärt mig mer om livet de här åren än vad jag gjort sammanlagt i hela mitt liv. jag har fått erfarenheter, en del som man helst skulle slippa ha om man bara fick, men de flesta har jag lärt mig något av, även om det kanske inte alltid varit bra insikter. men vad spelar det för roll?





Jag hittade ju vilja till att leva det här året, och då är det ändå bara mars!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0