En dröm

Jag spenderar mina dagar i solen, på gräsmatten med böcker och saft. Ligger i timmar och läser roman efter roman. Lever mig in i andras liv och drömmer om att en dag få ge ut en egen bok. Enda lite jobbiga saken är att jag vill ge ut en bok som får folk att le, inte att må dåligt. Och de senaste åren har jag mest skrivit jobbiga tankar. Så jag vet inte riktigt. Har egentligen en idé till en bok, och en massa (Massa!) text skriven redan. Troligtvis mer än vad som får plats i en enda bok, men jag vet bara inte riktigt Hur jag ska få ihop allt. Mestadels är det ett virrvarr av tankar, som de som läst det säger är "bra" skrivna. Men det svåra är väl att jag inte har ett slut än. (Tack och lov för det!)

Jag vill inte veta när mitt slut kommer riktigt än. Jag har mycket kvar att uppleva. Därför blir det nog ingen bok än på länge, för som sagt, jag har inget slut! Men kanske kommer jag en dag snart att ha ett bra slut på det här. Och då Ska jag försöka ge ut en bok. Det är en av mina drömmar :)

Kanske ska jag ta mig tid till att sortera och rensa och lägga allt jag skrivit i ordning, och i mappar? Ja, kanske borde jag faktiskt göra det. Försöka se Vad det är jag har och vad jag behöver mer av. misstänker starkt att jag har överflödigt med tankar, och alldeles för lite konversationer och annat. Men en bok kanske inte alltid måste ha konversationer? Jag vet inte riktigt vad jag tycker än..

Men en dag blir det en bok. Det lovar jag mig själv!

Kommentarer
Postat av: Jane

Jag lovar dig attt Du är Bäst

2010-06-25 @ 11:11:20
URL: http://thediarybitch.blogg.se/
Postat av: Suzze

Jag vill också ge ut en bok en dag. ^^

- Jag önskar dig lycka till, du klarar det!

2010-06-27 @ 18:42:55
URL: http://galenkanin.blogspot.com
Postat av: Elin

Jag har skrivit en bok. Den är lång, och har inget slut som faktiskt är slut. Det är ett slut som jag tycker passar in som ett slut och som ger det avslut som jag ville att mitt slut på boken skule ha.



Och att skriva en bok utan dialoger är en konst, på samma sätt som att skriva en bok med konversationer är en konst. Det finns inga regler för hur en bok ska se ut, stavas, skrivas eller ordnas. Du är författaren och ingen kan skriva en bok på samma sätt som du. Att ha konversationer betyder inte att det är en bättre eller sämre bok. Kramar.

2010-06-27 @ 20:23:01
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: kajsaaa (aspiration)

åhh vad jag känner igen mig. haha. jag vill verkligen också ge ut en bok, men känner att det jag redan har skrivit är inte är nog, dock skulle jag kunna använda en del. funderade på det senast igår. du är så inspirerande på något sätt tycker jag! så go for it. jag skulle köpa din bok direkt :p

2010-06-29 @ 00:05:33
URL: http://kaays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0