Dagisbarn

Härliga kommentarer som sagts av barnen på dagis idag:

(Vi spelar spel som handlar om färger och former)
Kille: Jag lägger en blå där!
Jag: Vilken färg sa du att det var?
Kille: Grön!
Jag: Sa du verkligen grön?
Kille: Ja, grön där och där! (pekar)
Jag: Jahaja...

(Vi har precis pärlat pärlplattor)
Jag: Ska jag bära din så du inte tappar den?
Tjej: Nej jag kan själv, jag är bra på det!
Jag: okej men ta det försiktigt då!
(Två sekunder senare hör jag)
Tjej: Jag raaaamlade!

Tjej 1: Där ute går gubbar och klipper träden.
Tjej 2: Jaa, titta!
(De står och tittar länge, tills...)
Tjej 2: Dom har snorrar, det vet jag att dom har!

Jag: Vad fick du i julklapp då?
Tjej 1: Jag fick en barbie och en barbieklänning och en téservis och..
Jag: Vad fick du då X?
Tjej 2: Jag fick ingenting, utom en killsak.

(Utomhus)
Jag: X har du en kudde utomhus!?
Tjej 1: Nej!
Jag: Men du håller ju i en..?
Tjej 1: Men det är ju inte min fattar du väl!

(Vid matbordet. Taggar = kaviarklickar)
Kille: Jag vill ha många taggar på min.
Jag: Okej, här får du Nio stycken!
Kille: Det är bara fem.
Jag: Ehh, nej det är nio...
Kille: Nehej, bara fem!

(Vid matbordet när han precis tagit en tugga)
Kille: Aaaaaajjjjj, Aaaaajjjj!
Jag: Men X, gör det ont någonstans?
Kille: Jaaa, i halsen!
Jag: Har du något i halsen?
Kille: Jaa, taggar!
Jag: Kaviartaggar?
Kille: Ja-aa! 
Jag: Okej...
 
(Tjej står och slickar på trolldegsbröd)
Jag: Men X du ska ju inte slicka på den där!
Tjej: Men det smakar salt!
Jag: Fast det är en leksak, inte mat...


Dagens första funderare är hur en fyraåring kan äta upp fem limpmackor med mängder av kaviar på under mindre än en kvart och samtidigt dricka två stora glas mjölk... Jag får ju knappt i mig En macka på en kvart :O Märkligt värre!

Dagens andra funderare är hur det kan vara roligt att åka pulka nerför en backe som knappt lutar och som det går snabbare att krypa ner för än att åka ner för...

Det var allt från min dagisvistelse :)

Kommentarer
Postat av: Jane

Åhh, för härliga!! <3

2010-03-08 @ 16:41:14
URL: http://thediarybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0