Att leva med ett inre monster 24 h om dygnet

Det hela är lite
som att leva med en tvillingsyster bredvid
som följer mig vart jag än går och
som alltid upprepar om och om igen att
jag är ful och fet och fel
och som aldrig slutar viska det i mina öron
fast jag håller för dem

Det hela är lite
som att alltid vara två och
hata den delen av sig själv som är svagast
vilken del det nu än är för tillfället

Det hela är lite
som att gå runt med huvudvärk hela dagarna
för att man har så många tankar
som ingen orkar lyssna på för de har redan lyssnat
femtusentrehundrasjuttiotvå gånger
och det räcker nu
det räcker verkligen nu,
på allvar





Det Räcker





















Men inte för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0