Att lova och svika

Sitter i köket med en sjuk lillebror och äter egenlagd lunch samtidigt som vi lyssnar på hello Saferide och pratar om Indien och vad vi ska köpa där :) Ibland (oftast) är det väldigt bra att ha en lillebror, men bäst är ändå att ha just min lillebror!

För övrigt har jag kommit fram till att jag borde sluta lova mig själv an massa saker som jag ändå inte kan hålla. Varför lova sig sånt som inte ens är möjligt? Det känns som att jag får mer dåligt än bra av alla mina listor och regler och löften. Bättre då att bara ta det som det kommer och lita på att det blir någorlunda rätt.

Jag måste sluta med det nu, ohållbara löften och reglar som bara får mig att må sämre istället för att få mig att må bättre (som jag tror att de ska göra när jag bestämmer dem). Alltså, från och med nu skippar jag allt som har med Ät-si-och-så-mycket-under-en-dag och Träna-si-och-så-mycket-under-en-dag mål och regler!

Får väl se hur länge jag kan hålla det löftet då ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0