Inte Alltid Mitt Fel.

Ja, det går upp och ner hela tiden. Mest upp måste jag väl ändå hålla med om. Men ibland går det ner. Jag har fortfarande inte lärt mig hur man gör för att inte falla till marken bara för att man snubblar. Jag vet inte hur man snavar på sina skosnören och sen hittar balansen direkt efteråt. Jag borde lära mig snart för det är rätt jobbigt att snubbla på skosnören helahela tiden. Och vem vill ha skrapsår på knäna när det inte ens är maj än?! Inte jag i alla fall.

 

Så nu ska jag lära mig att Det Inte Alltid Är Mitt Fel. En svår sak att lära sig när man levt hela sitt liv i tron om att allt som går fel är ens egna fel. Men jag ska lära mig nu. Egentligen har jag redan insett att det inte är mitt fel så fort någon blir arg ledsen eller sur, men det är svårt att komma ihåg det alla dagar. Jag har så lätt för att skylla på mig själv även de gånger då jag inte ens hade med saken att göra. Men jag ska försöka bättre mig. För det är inte alltid mitt fel. Jag vet det nu. Vet att Allt Inte Är Mitt Fel. Ibland gör någon annan fel, ibland gör jag fel och ibland gör du fel. Men det är inte i alla situationer Jag som har gjort fel. Så nu slutar jag att skylla på mig själv när någon har en dålig dag. Det kan hända alla. Jag vet det, jag måste bara komma ihåg det lite oftare. För mitt eget bästa och för andras bästa. Så från och med nu:

 

Det Är Inte Alltid Mitt Fel.


Kommentarer
Postat av: Jane

Dina ord är vackra råd i mina öron



och Du är bättre än bäst i min ögon



(och bajs är äckligt i min mun...)

2010-04-23 @ 16:32:06
URL: http://thediarybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0